گروه تولیدی و صنعتی پارسیان ترمز

تحت لیسانس شرکت TMD Friction آلمان

هماهنگی لنت ترمز و دیسک ترمز

آزمون لنت ترمز تکستار نشان می­دهد که مونتاژ صحیح قطعات ترمز خودروهای سنگین خطر ترک خوردن دیسک را کاهش می­دهد.

لورکوزن، 20 ژوئن 2018- تکستار ، برند معروف لنت ترمز پس از تحقیقات گسترده اعلام کرد که مونتاژ نادرست لنت ترمز و دیسک ترمز خودروهای سنگین تنها پس از چندین بار ترمز گرفتن باعث ایجاد ترک های مویی می­شود. در طول این آزمایش دیسک ترمزهای کامیون و لنت ترمزهای تولید کننده های مختلف لنت ترمز آزمایش شد تا بررسی شود که آیا قطعاتی که تولید همان تولید کننده نیستند موثرتر عمل می­کنند. نتایج نشان داد اگر  لنت ترمز و دیسک ترمز با یکدیگر مطابقت نداشته باشند و به بهترین میزان ممکن با یکدیگر سازگار نباشند، پس از هر بار ترمز اولین ترک های مویی ایجاد می­شود و با هر ترمز این ترک ­ها عمیق­تر می­شود. ناهماهنگی لنت و دیسک ترمز نه تنها بر ایمنی خودرو تاثیرگذار است بلکه همچنین باعث افزایش سایش لنت می­شود.

از آنجایی که کامیون ­ها و خودرو های سنگین به طرز قابل توجهی به معیارهای ایمنی و خدمات طولانی مدت وابسته هستند ، تولیدکننده تجهیزات اصلی (OEM) گاهی اوقات به مونتاژ صحیح لنت ترمز و دیسک ترمز اهمیت زیادی می­دهد. تا کنون در بازار قطعات یدکی این ایده مورد قبول همه واقع نشده است ، اما تکستار امیدوار است که با آزمایش­های بیشتر این نتایج را تغییر دهد.

توماس اهل فیلد مدیر تولید خودروهای سنگین در TMD FRICTION بیان کرد : ترک ­ها در دیسک ترمز مانند لایه ­ای روی لنت ترمز عمل می­کند. این ترک ها باعث از بین رفتن مواد لنتی  از لنت ترمز می­شود و در نتیجه زودتر از زمان تعویض آن باید تعویض شوند.

برای جلوگیری از تعویض نسبتاً پر هزینه و نا بهنگام لنت و دیسک ترمز در کامیون ها خصوصاً محور عقب، تکستار توصیه می­کند همیشه کاملاً از مونتاژ صحیح دیسک و لنت ترمز مطمئن شوید و به صورت منظم ترک­های دیسک و لنت را چک کنید. با انجام این اقدامات می­توان مانع از خرابی خودرو شد.

تمامی حقوق محفوظ میباشد
icon