گروه تولیدی و صنعتی پارسیان ترمز

تحت لیسانس شرکت TMD Friction آلمان

چطور می‌توان عمر لنت ترمز را بیشتر کرد؟

برای اینکه عمر لنت ترمز را بیشتر کنید، باید حواستان باشد که وزنی بیش از ظرفیت خودرو به آن تحمیل نکنید. منظور چیست؟ مثلا اگر خودرو برای باربری تولید نشده، نباید جهت حمل بار از آن استفاده کنید. این نکته نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر خودرو دارد. ترمزگرفتن بیش از حد را هم تعطیل کنید. این کار باعث فرسودگی لنت‌ها می‌شود. یادتان نرود که رانندگی در سرعت بالا و بعد ترمزکردن‌های ناگهانی در این وضعیت هم اصلا فکر خوبی نیست و می‌تواند قاتلی درجه‌یک برای لنت ترمز باشد.

یکی از بهترین روش‌ها برای کم‌کردن سرعت، برداشتن تدریجی پا از روی پدال گاز و فشردن کمتر آن است. با این کار طول عمری باعزت به لنت‌های‌تان هدیه خواهید کرد. در ترافیک‌ و شلوغی‌ها هم قبل از رسیدن به مقصدی که قرار است بایستید و خودرو را متوقف کنید، نرم ترمز بگیرید و شتاب خودرو را کاهش بدهید. لایی‌نکشیدن و نداشتن سرعت‌های عجیب‌وغریب هم باعث افزایش عمر لنت ترمز می‌شوند. پس سعی کنید که به‌طور درست و استاندارد خودروی خود را برانید و هزینه و خرابی کمتری به قطعات مختلفش از جمله لنت ترمز وارد کنید.

نکته دیگری هم درباره طول عمر لنت‌ها وجود دارد که نباید نادیده بگیرید: ارتباط میان لنت و دیسک ترمزمی باشد . دیسک ترمز خودرو به‌تدریج و در گذر زمان نازک می‌شود. این نازک‌شدن موجبات داغی سریع دیسک را فراهم می‌آورد. این مشکلات روی عملکرد سیستم ترمز اثر می‌گذارد. پس حواستان به دیسک هم باشد. اگر هم لنت‌ها را تعویض کردید، در روزهای نخست، قلق‌گیری را فراموش نکنید. یعنی ببینید که تغییراتی که لنت جدید برایتان به همراه آورده است به چه شکلی روی رانندگی‌تان اثر می‌گذارد.

تمامی حقوق محفوظ میباشد
icon