گروه تولیدی و صنعتی پارسیان ترمز

تحت لیسانس شرکت TMD Friction آلمان

استانداردی برای ایمنی بیشتر

دستورالعمل ECE R90 برای دیسک ترمز و کاسه چرخ

کاربرد کلمه اختصاری R90 در خرده فروشی خودرو و تعمیرگاه رایج است، همه با این کلمه اختصاری که استاندارد کیفی برای قطعات ترمز است آشنا هستند. از ماه نوامبر سال 2016 دستورالعمل ECE R90 به طور رسمی برای لنت ترمز و کاسه چرخ اجرا شد. اما معرفی این آیین نامه به سوء تفاهمی برای تعمیرگاه  ­ها و خرده فروشان منجر شد، بنابراین TMD FRICTION  به عنوان یک رهبر جهانی در OE و تولید کننده لنت ترمز بازار لوازم یدکی معنای دقیق R90 را بیان کرد.

چه زمانی دستورالعمل ECER90 دیسک ترمزها و کاسه چرخ­ها باید به صورت قانونی نصب و راه اندازی شود؟

در مورد خودروهای سواری تاریخ روانه کردن این خودروها در بازار اهمیت دارد . هر مدل خودرویی که از تولیدکننده به بازار معرفی می ­شود پس از اول نوامبر 2016 تنها مجاز به رانندگی با کاسه چرخ و دیسک ترمز مورد تائید ECER90 می باشد. مدل ­های قدیمی ­تر خودرو نیز می­توانند از قطعاتی استفاده کنند که مورد تائید ECER90 نیست .

خودروهایی که پیش از تاریخ اجرای این دستورالعمل معرفی شدند بیشترین تقاضای جایگزینی را دارند.

به عنوان بخشی از آزمون­ های گسترده و پیشرفته TMD FRICTION در برنامه قطعات ترمز جامع خود ، فروش موفقیت آمیز دیسک ترمزهای خود را تضمین کرده است، حتی اگر به تائیدیه ECER90 نیاز نداشته باشد.

 پاتریک بابییر مدیر گروه توضیح داد: " به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو و مشهور جهانی در فناوری لنت ترمز، بسیار خوشحالیم که قانونگذاران با توجه به کیفیت محصول و ایمنی لنت ترمز حداقل یک استاندارد بازار را تصویب کرده­ اند. امیدواریم که این امر از ورود لنت­ های بی کیفیت رقبا به بازار که ایمنی رانندگی را کاهش می­دهد جلوگیری کند".

آیا همه لنت ترمزهای تحت تائید ECER90 کیفیت یکسان دارند؟

 به طور کلی دستورالعمل ECER90 همانند همه دستورالعمل­ های دیگر است. این دستورالعمل­ها حداقل استانداردهای فنی را تعریف می­کنند. با این حال TMD FRICTION استانداردهای کیفی بسیار بالاتر از ECER90 را اجرا می­کند.

به عنوان مثال پس از آزمایش­های بسیار ، بر نمونه آزمایشی و رعایت ضوابط مختلف لنت ترمزها مورد تائید ECER90 قرار گرفت. کاتالوگ ضوابط تکستار بسیار گسترده­ تر است مانند زمینه­ هایی مانند عملکرد لنت ترمز، راحتی و مقاومت .

این موضوع ­ها به همراه ضوابط بسیار دیگری که به آزمون­های دقیق نیاز دارد مهمترین موضوع­ها برای رانندگان هستند. سپس می توان در مورد عملکرد در سرعت بالا، زیاد شدن صدا و واکنش پدال توضیح داد. به منظور تضمین اینکه لنت ترمزها این الزامات را رعایت می­کنند در شرایط واقعی تست شدند.

بابییر گفت: تعمیرگاه­ ها و خرده فروش ­ها نه تنها باید این استاندارد را به عنوان یک قانون در نظر بگیرند بلکه باید به عنوان یکی از ویژگی­ های تولیدکننده برتر روی آن حساب کنند.

تمامی حقوق محفوظ میباشد
icon